Play the solo or play the chords. Whatever you choose, it wil be awesome!

Instrument- en zanglessen

Individuele lessen

30 minuten
10 lessen
    175

Bij de Rockschool staan we klaar om jouw muzikale droom waar te maken! Of je nu een beginnende muzikant bent die net zijn eerste akkoorden leert of een ervaren speler die zijn vaardigheden wil verfijnen, in onze lessen op maat leren we je graag de dingen waar jij aan wil werken. Onze naam is dan wel Rockschool, maar elk genre is welkom in onze lessen. Wil je gladde jazz-tunes wil neerzetten of iedereen imponeren met je schredding skills, wij kunnen het je allemaal leren. Er is ook de mogelijkheid om muziektheorielessen te krijgen. Of je nu een stevige basis wilt leggen of je kennis naar een hoger niveau wilt tillen, onze muziektheorielessen bieden je inzicht in de bouwstenen van muziek.

🎸 Ontdek je passie met een proefles voor slechts €12!

Nieuwsgierig naar wat De Rockschool te bieden heeft? We begrijpen dat het belangrijk is om de juiste fit te vinden. Daarom nodigen we je uit voor een proefles tegen een bescheiden tarief van €12. Zo krijg je de kans om onze gepassioneerde coaches te ontmoeten.

Digitaal platform RockLinq

De Rockschool maakt gebruik van het digitaal platform RockLinq waarmee de lesbestanden gemakkelijk kunnen gedeeld worden met de studenten. Het geeft een overzicht van alle lessen die je hebt gehad en geeft de mogelijkheid om opmerkingen of vragen toe voegen aan een les.

Het gebruik van Rocklinq is inbegrepen in je inschrijving.

Gitaar

Is en blijft een van de populairste instrumenten in de hedendaagse muziek.
Van folk tot rock, van blues tot metal en van jazz tot klassiek. De lessen verlopen wekelijks aan de hand van duidelijke en goed gestructureerde cursussen.
Become the best you can be.
Gitaar anker
Drum anker

Drum

Het kloppend hart van elke band. Jij maakt het verschil tussen een lichte begeleiding tot opzwepende beats. Met onze praktijkgerichte lessen leer je vanaf dag één grooven in elke hedendaagse muziekstijl.

Zang

Bij de zanglessen wordt eerst bepaald wat je stembereik is. Met opwarmingsoefeningen wordt de nadruk gelegd op het correct gebruiken van de ademhaling en stem.
Stelselmatig kan dan een song ontleed en ingeoefend worden. Dankzij onze opnames kan je thuis zelf kritisch luisteren naar het resultaat.
De zanglessen kunnen in diverse stijlen zijn, je kiest zelf de stijl die het beste bij jou past.
Indien gewenst kan je je ook inschrijven voor lessen samenspel en zo als lead vocal ondersteuning krijgen van een live band.
Zang anker

Piano

Piano blijft het begeleidingsinstrument bij uitstek. Of je nu aan de slag wil met een band of een solocarrière ambieert: deze cursus geeft je de skills die je nodig hebt.

Basgitaar

Ook al gedacht dat een band geen diepgaande sound heeft? Dan is dat meestal door de ontbrekende bassist. Vul deze plek in met de warme lage tonen van de bas, of versterk de sound van de drum en de gitaar met jouw slap technieken.
Basgitaar anker
Piano anker

Docenten

Steven Librecht

Steven Librecht is beroepsmuzikant en leraar sinds 1998 en verzorgt concerten en workshops in binnen- en buitenland.
Steven is de stichter van Rockschool, en zaakvoerder van Inner Music. Sinds 1997 is hij als leraar gitaar en hedendaagse muziekstijlen verbonden aan het KMTO te Aalter.
Als er nog wat vrije tijd overblijft vind je Steven doorgaans in zijn projectstudio te Aalst aan om arrangementen en muziekopnames  te verzorgen voor diverse artiesten , ensembles en bedrijven.

Koen Bogaerts

Koen startte al op jonge leeftijd als student aan de lokale muziekschool op dwarsfluit en wat later ook op saxofoon en piano. Vanaf de middelbare school vond je Koen terug in heel wat lokale bands.
Na zijn studie rechten ging het richting Conservatorium te Brussel waar hij de opleiding Jazz en lichte muziek volgde.
Via het koor van Night of The Proms werkte Koen als backing vocal voor diverse internationale artiesten.
Al sinds enkele jaren doceert Koen zang en is ook zangcoach.

Jens Roelandt

Jens studeerde al vroeg pop en rock drums aan het Muda in Gent en de kunsthumaniora in Antwerpen. Daarna zette hij zijn passie en studie voor drums verder in PXL-Music waar hij les kreeg van Arnout Hellofs en Marc Bonne.
Ook als live drummer kan u hem aan het werk gezien hebben op radio en televisie bij Mathias Vergels en IC/TC.
Sinds begin 2017 deelt Jens de klappen uit bij Rockschool .

Bryan Cossyns

Bryan is op vijftienjarige leeftijd begonnen met een opleiding zang en notenleer, kreeg privéles Natalia Voronova en volgde later ook nog een opleiding muziek aan het MUDA en leerkracht muziek aan de HoGent. Hij startte als zanger in het orkest van Ars Musica. Hier werd hij ontdekt door Wilfried Van Beveren waarvan hij later ook nog persoonlijk zangles kreeg. Bryan heeft ook in verschillende bands gezongen zoals The Fallen Madonna’s en Dreaming Brothers. Sinds september 2019 werkt hij ook bij de Rockschool als zangdocent.